Thema Thuisadministratie

Lees hieronder het verhaal van Humanitas Thuisadministratie-vrijwilligers Battien en Hans.

Niet meer naar de schuldhulpverlening

Vrijwilligster Battien helpt mensen bij het ordenen van hun administratie zodat ze terecht kunnen bij de schuldhulpverlening. Battien: “Het mooiste wat ik heb meegemaakt tijdens het vrijwilligerswerk, is dat een alleenstaande moeder niet eens meer naar de schuldhulpverlening hoefde. Doordat ze een baan vond en we samen alle maandelijkse kosten naliepen en bijvoorbeeld abonnementen en dubbele verzekeringen opzegden, kon ze schuldenvrij de toekomst in.”

Ook Hans is vrijwilliger bij Thuisadministratie: “Een van mijn klanten is Dennis. Hij maakt een moeilijke periode door, want hij is gescheiden en zijn baan kwijtgeraakt. Bij hem in huis wonen een zoon en een dochter met haar baby. Door deze omstandigheden kwam Dennis niet meer met zijn geld uit en maakte hij schulden. Gelukkig trok hij in een vrij vroeg stadium aan de bel bij Humanitas Thuisadministratie. Zo konden we samen stappen zetten voordat er deurwaarders kwamen.”